Intervju med Fredrik Andersson

Under detta tema så åkte vi och gjorde en intervju med Fredrik Andersson som arbetar på Målserums avfallsanläggning.

 

Hej Fredrik! Hur länge har du jobbat här?

-          Jag har jobbat här i 15 år. Jag började som maskinist och har sedan jobbat mig uppåt.

Vad har du för arbetsuppgifter?

-          Jag väger bilar och kontrollerar material.

Hur många anställda är ni?

-          Vi är 9 stycken som jobbar här, och en arbetar halvtid.

Hur många återvinningsstationer finns det i Västerviks kommun?

-          Det finns fyra stycken förutom Målserums avfallsanläggning. De ligger i Gamleby, Ankarsrum, Överum och Loftahammar.

Är Västerviks kommun en av de kommunerna som slår ihop hård och mjukplast?

-          Ja.

Varför gör ni det?

-          Just nu så gör vi det för att testa om det fungerar bra.

Är det många som sorterar fel?

-          Det finns vissa som inte sorterar rätt.

Vad gör ni åt det?

-          Vi låter bli att hämta deras tunnor.

 

Förutom att svara på våra frågor så fick vi också en guidad tur på avfallsanläggningen av Fredrik. Det var väldigt tydligt vad som skulle vara vart.

Farligt avfall

Kompost hög

 

Tack så mycket Fredrik för att vi fick komma och intervjua dig!


Kommentarer
Postat av: Anonym

kompost hög

2009-12-10 @ 22:26:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0