Djurfadder

Du vet väl att man kan bli djurfadder? Det finns massor av olika sätt du kan bli en sponsor för en djurräddningsorganisation. Jag (Hanna) fick ett fadderskap i födelsedagspresent förra året (2008) av min kusin. Organisationen heter ”Sepilok Orangutan Appeal UK” och är ett rehabcenter för orangutanger. Min kusin köpte ett fadderskap till mig i mitt namn när hon själv var på semester i Borneo och besökte organisationens turistpark.


Orangutangen som jag är fadder åt kallas Ceria, en lite hanne som de räddade när han bara var 11 månader gammal från en vakt på ett palmoljeföretag, som haft Ceria som husdjur. När man blir fadder i organisationen kallas det att man ”adopterar” en orangutang. Det innebär att man köper ett fadderskap för ett år, kostar £30, som går till organisationen och får bl.a. information om sin orangutangunge + uppdateringar efter ett halvår med bilder och brev. Organisationen rehabiliterar orangutangerna med målet att de så småningom ska återgå till naturen.


Du kan läsa mer och själv adoptera på sidan http://www.orangutan-appeal.org.uk


Ett urval av vad jag har fått hittills.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0